Eerste twee weken achter de rug, Costa Rica - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Jua Dai Fleer - WaarBenJij.nu Eerste twee weken achter de rug, Costa Rica - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Jua Dai Fleer - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken achter de rug, Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Jua Dai

06 Augustus 2012 | Costa Rica, Dominical

Ik leef nog steeds lui'tjes! Zit hier in Costa Rica nu alweer 13 dagen en heb nog niets van me laten horen, op een foto's na, dus dat kan natuurlijk niet. Het is hier super lekker.

Mijn stage gaat lekker, ik ben nu deel geworden van het comité van Ojochal. Dit dorp is mijn werkvloer. Het comité bestaat uit vrijwilligers van verschillende organisaties van het dorp, bv. organisatie van ontwikkeling en innovatie, organisatie van infrastructuur etc. Dit comité zorgt ervoor dat plannen en projecten worden doorgevoerd of uitgevoerd, zoals waar ik mee bezig ben, het herintroduceren en planten van de Ojoche boom die hier massaal is gekapt toen hier de eerste mensen kwamen en het land wilde gebruiken voor landbouw.
Mijn rol in het comité is adviseren. Vertellen hoe je vergaderingen het best kunt organiseren en plannen, ervoor zorgen dat er informatie door hun op papier word gezet. Kortom: ik moet hen flink achter de broek zitten dat er wat gebeur;)

Dit Ojoche project is zeer belangrijk voor Eco-toerisme. En Eco-tourisme is weer heel belangrijk voor de locale economie. Nog een taak van mij is; opereren vanuit het hotel Villas Gaia als een tour-agent. Vanuit het Hotel geef ik advies en promote ik over de tours hier in de buurt en dat zijn er behoorlijk veel, zeker rond de 15 verschilende tours. Dus ik moet ook al deze tours hebben gedaan en dat is echt mooi want je ziet echt prachtige dingen. Maar ik ben toch vooral gefocused op de tours in het dorp Ojochal qua promoten.
Heb al zeker wat vooruitgang geboekt, heb al twee meetings gehad en heb er vrijdag weer één. Dit zijn al weer de eerste meetings in een lange tijd! Zo gaat dat hier, alles gaat langzaam en heel ongestructureerd. Dat is mijn stage.

Het gaat allemaal super met mij, heb af en toe toch wat heimwee, maar dat hou je altijd. Ik zal binnenkort weer wat laten weten van me.

Pura Vida!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jua Dai

Aventura!

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 47911

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 17 December 2015

Uganda-Congo

18 Juli 2012 - 16 Oktober 2012

Costa Rica

Landen bezocht: